Στόχοι Προγράμματος
Οι γενικοί στόχοι του Προγράμματος είναι εναρμονισμένοι με τις κομβικές δεξιότητες του 21ου αιώνα (Binkley, Erstad, Hermna, Raizen, Ripley, Miller-Ricci, & Rumble, 2012) και το Πλαίσιο Ψηφιακών Δεξιοτήτων για τους Πολίτες DigComp 2.1 (Carretero Gomez, Vuorikari, & Punie, 2017) και παρατίθενται στον πίνακα:
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ |
ΣΤΟΧΟΙ Οι μαθητές/μαθήτριες να μπορούν: |
Κριτική σκέψη / Επίλυση προβλήματος |
|
Μεταγνώση |
|
Συνεργασία |
|
Επικοινωνία |
|
Ψηφιακός Γραμματισμός |
|
Ενεργός πολιτότητα |
|
Δημιουργικότητα-Καινοτομία |
|
Μέθοδος διδασκαλίας
Η μέθοδος διδασκαλίας που ακολουθείται, για να επιτύχει τον στόχο της καλλιέργειας δεξιοτήτων, όπως περιγράφονται πιο πάνω, είναι η μάθηση μέσω έργου (Problem/Project-Based learning) (Imtiaz & Asif, 2012; Markham, 2011; Rohm, Stefl, & Ward, 2021; Virtue & Hinnant-Crawford, 2019). Σύμφωνα με αυτή τη μέθοδο, οι μαθητές/τριες:
- μαθαίνουν εφαρμόζοντας τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους, αναδεικνύοντας την αξία της μάθησής τους για την πραγματική τους ζωή.
- δουλεύουν ομαδικά σε μια εκτεταμένη χρονική περίοδο για ένα έργο, το οποίο τους εμπλέκει, ώστε να λύσουν προβλήματα που συνδέονται με την καθημερινή τους ζωή ή να απαντήσουν σε ένα σύνθετο ερώτημα.
- παρουσιάζουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους, δημιουργώντας ένα προϊόν που απευθύνεται στο κοινό ή μια παρουσίαση μπροστά σε ακροατήριο.
- αναπτύσσουν την εμβάθυνση στη γνώση, την κριτική σκέψη, τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα, την επικοινωνιακή ικανότητα, την αυτοπεποίθηση και την αυτονομία τους στη διαδικασία της μάθησης (δηλαδή, τη δυνατότητά τους να ρυθμίζουν οι ίδιοι/-ες τη μάθησή τους).