ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Mon-Fri – 7.30-13.35
Τηλέφωνα: 22466711
Τηλεομοιότυπο: 22430915
Μενού

Στόχοι και Μέθοδος

Στόχοι Προγράμματος

Οι γενικοί στόχοι του Προγράμματος είναι εναρμονισμένοι με τις κομβικές δεξιότητες του 21ου αιώνα (Binkley, Erstad, Hermna, Raizen, Ripley, Miller-Ricci, & Rumble, 2012) και το Πλαίσιο Ψηφιακών Δεξιοτήτων για τους Πολίτες DigComp 2.1 (Carretero Gomez, Vuorikari, & Punie, 2017) και παρατίθενται στον πίνακα:

 

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

ΣΤΟΧΟΙ

Οι μαθητές/μαθήτριες να μπορούν:

Κριτική σκέψη / Επίλυση προβλήματος

  • Να αναζητούν το γιατί, να χρησιμοποιούν συστηματική σκέψη, να ερμηνεύουν, να αναλύουν, να επεξηγούν, να λαμβάνουν αποφάσεις.

Μεταγνώση

  • Να μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν και ρυθμίζουν οι ίδιοι τη μάθησή τους.

Συνεργασία

  • Να αλληλεπιδρούν αποτελεσματικά με τους/τις συμμαθητές/-τριές τους και να υλοποιούν ομαδικές εργασίες.

Επικοινωνία

  • Να παρουσιάζουν τις σκέψεις και τις ιδέες τους προφορικώς ή γραπτώς σε διάφορα συγκείμενα και για διάφορους σκοπούς.

Ψηφιακός Γραμματισμός

  • Να αναζητούν και να αντιμετωπίζουν κριτικά πληροφορίες που αντλούνται από ψηφιακά περιβάλλοντα.
  • Να επικοινωνούν και να συνεργάζονται μέσω ψηφιακών τεχνολογιών.
  • Να αναπτύσσουν ψηφιακό περιεχόμενο.
  • Να διακρίνουν διάφορους κινδύνους και απειλές σε ψηφιακά περιβάλλοντα και να προφυλάσσονται αποτελεσματικά.
  • Να εντοπίζουν ελλείψεις στις ψηφιακές τους δεξιότητες και να επιλύουν τεχνικά προβλήματα.

Ενεργός πολιτότητα

  • Να συμμετέχουν ενεργά σε δραστηριότητες της τοπικής και ευρύτερης κοινότητας.

Δημιουργικότητα-Καινοτομία

  • Να δημιουργούν νέες και σημαντικές ιδέες μόνοι/-ες τους ή με άλλους/-ες.

 

Μέθοδος διδασκαλίας

Η μέθοδος διδασκαλίας που ακολουθείται, για να επιτύχει τον στόχο της καλλιέργειας δεξιοτήτων, όπως περιγράφονται πιο πάνω, είναι η μάθηση μέσω έργου (Problem/Project-Based learning) (Imtiaz & Asif, 2012; Markham, 2011; Rohm, Stefl, & Ward, 2021; Virtue & Hinnant-Crawford, 2019). Σύμφωνα με αυτή τη μέθοδο, οι μαθητές/τριες:

  • μαθαίνουν εφαρμόζοντας τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους, αναδεικνύοντας την αξία της μάθησής τους για την πραγματική τους ζωή.
  • δουλεύουν ομαδικά σε μια εκτεταμένη χρονική περίοδο για ένα έργο, το οποίο τους εμπλέκει, ώστε να λύσουν προβλήματα που συνδέονται με την καθημερινή τους ζωή ή να απαντήσουν σε ένα σύνθετο ερώτημα.
  • παρουσιάζουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους, δημιουργώντας ένα προϊόν που απευθύνεται στο κοινό ή μια παρουσίαση μπροστά σε ακροατήριο.
  • αναπτύσσουν την εμβάθυνση στη γνώση, την κριτική σκέψη, τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα, την επικοινωνιακή ικανότητα, την αυτοπεποίθηση και την αυτονομία τους στη διαδικασία της μάθησης (δηλαδή, τη δυνατότητά τους να ρυθμίζουν οι ίδιοι/-ες τη μάθησή τους).