ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Mon-Fri – 7.30-13.35
Τηλέφωνα: 22466711
Τηλεομοιότυπο: 22430915
Μενού

Τι είναι το STEAM

Eίναι μια διεπιστημονική προσέγγιση, η οποία χρησιμοποιεί την Επιστήμη (Science), Τεχνολογία (Technology), Μηχανική (Engineering), Γράμματα και Τέχνες (Arts), Μαθηματικά (Mathematics) ως σημεία πρόσβασης για την καθοδήγηση της έρευνας, του διαλόγου και της κριτικής σκέψης των μαθητών.

Γενικές αρχές της εκπαίδευσης STEAM

  • Σύνδεση της γνώσης με καταστάσεις και προβλήματα της καθημερινής ζωής
  • Ανάπτυξη τρόπου σκέψης και δεξιοτήτων, που απαιτούνται από τους μελλοντικούς πολίτες, για μια επιτυχημένη και παραγωγική επαγγελματική σταδιοδρομία
  • Αυτοβελτίωση, μέσω της διεπιστημονικής αντιμετώπισης προβλημάτων-προκλήσεων
  • Ενεργός συμμετοχή και προώθηση της αυτενέργειας

Στόχοι της εκπαίδευσης STEΑM

Οι μαθητές/-τριες να:

  • διασυνδέουν γνώσεις και δεξιότητες από διαφορετικά επιστημονικά πεδία.
  • επιλύουν ρεαλιστικά σύνθετα προβλήματα.
  • βρίσκουν δημιουργικές και καινοτόμες λύσεις.
  • να αξιολογούν στη βάση κριτηρίων, τόσο τις εργασίες τους, όσο και αυτές των συμμαθητών/-τριών τους
  • αναπτύσσουν την επιχειρηματική τους σκέψη, τη συναισθηματική τους νοημοσύνη και την ηγετική τους ικανότητα.
  • εφαρμόζουν δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας.
  • επιχειρηματολογούν χρησιμοποιώντας την κριτική τους σκέψη.
  • γίνουν ανεξάρτητοι/-ες στη μάθησή τους και να δημιουργούν τη δική τους ατζέντα μάθησης.
  • παρουσιάζουν τις ιδέες τους σε κοινό

(Δεσπότης & Βρυώνη, 2020)

Εφαρμογή της εκπαίδευσης STEAM

  • Προώθηση διδακτικής μεθοδολογίας η οποία στοχεύει στην εύρεση της βέλτιστης λύσης για μια πρόκληση ή έναν προβληματισμό, με διερεύνηση κάθε θεματικής ενότητας από όλες τις πλευρές και από διάφορες οπτικές γωνίες μέσω μιας διεπιστημονικής προσέγγισης.
  • Υλοποίηση συνθετικών εργασιών επίλυσης προβλημάτων που απορρέουν από την πραγματική ζωή (αναγνώριση προβλήματος, διερεύνηση, ανάπτυξη πιθανών ιδεών/λύσεων, επιλογή και ανάπτυξη καλύτερης ιδέας/λύσης, κατασκευαστικό σχέδιο και πορεία κατασκευής, κατασκευή, δοκιμή και αξιολόγηση, παρουσίαση στο κοινό, αυτοαξιολόγηση και ετεροαξιολόγηση)
  • Διεξαγωγή ερευνών για κατανόηση ενός θέματος και εμβάθυνση στις επιμέρους πτυχές του, με στόχο την επίτευξη της βέλτιστης λύσης στην εκάστοτε πρόκληση ή τον εκάστοτε προβληματισμό τον οποίο ο/η μαθητής/-τρια καλείται να αντιμετωπίσει.

Για τις ανάγκες της υλοποίησης των πιο πάνω δράσεων, την άντληση πληροφοριών και τον εμπλουτισμό των πιθανών λύσεων στα υπό διερεύνηση προβλήματα, μπορούν να πραγματοποιηθούν μεταξύ άλλων τα ακόλουθα:

  • Διαλέξεις από ειδικούς / συμμετοχή σε εργαστήρια που θα συμβάλουν στην εμβάθυνση για το εκάστοτε υπό διερεύνηση θέμα.
  • Διεξαγωγή πειραμάτων και έργων, μέσω των μαθημάτων διάφορων γνωστικών αντικειμένων για την εις βάθος κατανόηση και αποκόμιση δεξιοτήτων και γνώσεων σε ό,τι αφορά το εκάστοτε υπό διερεύνηση θέμα.
  • Συμμετοχή σε διαγωνισμούς με θέμα την εφαρμογή των STEAM.