Η νέα γενιά ως συνεχιστής των διαχρονικών επαφών Ελλάδας και Κύπρου: Από την «υιοθέτηση» ενός αναμνηστικού κουτιού στη σύναψη δεσμών συνεργασίας
Μάιος 2023
Πόσοι δρόμοι μπορεί να ανοίγονται πίσω από ένα αντικείμενο; Πώς ένα κουτί, που φυλάσσεται στο Μουσείο, μπορεί να οδηγήσει σε νέες γνωριμίες;
Η αναζήτηση του 35ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών, που δώρισε ένα επάργυρο κουτί στους μαθητές και τις μαθήτριες του Παγκυπρίου Γυμνασίου σε εκπαιδευτική επίσκεψή τους στην Αθήνα το 1956, οδήγησε στην επικοινωνία με το νυν 35ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών και τους εκπαιδευτικούς κ. Σταύρο Ψαρουδάκη και κ. Χαράλαμπο Μπαλτά. Οι δύο εκπαιδευτικοί αφηγήθηκαν στην ομάδα μαθητριών, που «υιοθέτησε» το επάργυρο κουτί, όσα σχετίζονταν με το σχολείο τους και την ιστορική περίοδο στην Αθήνα πριν το 1960 και ενέπλεξαν τις μαθήτριες σε μια φιλοσοφική συζήτηση για το τι μπορεί να κρύβει πίσω του ένα αντικείμενο.
Καθότι δεν κατέστη εφικτό να πραγματοποιηθεί διαδικτυακή συνάντηση με τους μαθητές και τις μαθήτριες του νυν 35ου Δημοτικού Σχολείου, όπως ήταν αρχικά η επιθυμία των μαθητριών μας, και με σκοπό τη συνέχιση των φιλικών σχέσεων και του δεσμού συνεργασίας με μαθητές/μαθήτριες από την Αθήνα, οργανώθηκε, με τη μεσολάβηση της Επιθεωρήτριας Φιλολογικών Μαθημάτων κ. Χρυσούλας Αλεξάνδρου, διαδικτυακή συνάντηση του τμήματος της ερευνητικής ομάδας με τα δύο τμήματα Ε τάξης του 162ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών και τους δασκάλους τους, κ. Γιάννη Καρακάση και κ. Γιάννη Αθανασόπουλο. Οι μαθήτριές μας ανέλαβαν να παρουσιάσουν τους εαυτούς τους και το σχολείο μας και συντόνιζαν τη συζήτηση. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, οι μαθητές/μαθήτριες του 162ου Δημοτικού παρουσίασαν ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το σχολείο τους, το οποίο βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από την Ακαδημία Πλάτωνος στην Αθήνα. Ιδιαίτερη συγκίνηση προκάλεσε στο τέλος της συνάντησης η προβολή ενός τραγουδιού που δημιουργήθηκε από μαθητές/μαθήτριες του 162ου Δημοτικού και είχε ως θέμα τον αγώνα του κυπριακού ελληνισμού. Το κανάλι επικοινωνίας που ανοίχτηκε παραμένει ανοιχτό για μελλοντικές συνεργασίες ανάμεσα στα δύο σχολεία. Οι μαθήτριές μας πρόσθεσαν το δικό τους ορόσημο στη διαχρονικότητα των δεσμών Ελλάδας και Κύπρου μέσα από την Παιδεία.