ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Mon-Fri – 7.30-13.35
Τηλέφωνα: 22466711
Τηλεομοιότυπο: 22430915
Μενού

«Το Λιγκρίν» - Σειρά διεπιστημονικής αναβίωσης κυπριακών παραδοσιακών παιχνιδιών

«Το Λιγκρίν» - Σειρά διεπιστημονικής αναβίωσης κυπριακών παραδοσιακών παιχνιδιών

«Το Λιγκρίν» - Σειρά διεπιστημονικής αναβίωσης κυπριακών παραδοσιακών παιχνιδιών

17 Μαρτίου 2025 

«Το Λιγκρίν» - Σειρά διεπιστημονικής αναβίωσης (Μαθηματικά, Ελληνικά, Φυσική, Τεχνολογία, Πληροφορική) κυπριακών παραδοσιακών παιχνιδιών από μαθητές/τριες του Ολοήμερου Σχολείου Διαθεματικής και Διεπιστημονικής Μάθησης του Παγκυπρίου Γυμνασίου «STEAM - Ελληνική Γλώσσα και Πολιτισμός», για το Β´ Τετράμηνο.

Το κυπριακό παραδοσιακό παιχνίδι «λιγκρίν» δεν αποτελεί απλώς ένα παιχνίδι, αλλά μια πρακτική εφαρμογή των Μαθηματικών, της Φυσικής, της Τεχνολογίας και της Πληροφορικής. Μέσα από την αναβίωση κυπριακών παραδοσιακών παιχνιδιών, οι μαθητές/τριες μαθαίνουν να σκέφτονται στρατηγικά, να λύνουν προβλήματα χρησιμοποιώντας διεπιστημονικά γνωστικά αντικείμενα και να αναπτύσσουν τις κινητικές τους δεξιότητες.

Στα Μαθηματικά:

* Γεωμετρία: Το παιχνίδι απαιτεί κατανόηση γεωμετρικών σχημάτων και σχέσεων, καθώς τα παιδιά πρέπει να υπολογίσουν γωνίες, αποστάσεις και την τροχιά που πρέπει να ακολουθήσει το λιγκρίν.

* Υπολογισμοί: Οι παίκτες πρέπει να υπολογίσουν τη δύναμη και την κατεύθυνση που χρειάζονται για να χτυπήσουν το λιγκρίν, αλλά και την απόσταση που θα διανύσει.

* Πιθανότητες: Τα παιδιά μαθαίνουν να εκτιμούν τις πιθανότητες επιτυχίας των κινήσεών τους, ανάλογα με τη θέση που έχει το λιγκρίν και τη δύναμη του χτυπήματος.

Στη Φυσική:

* Κίνηση: Το παιχνίδι βασίζεται στις αρχές της κίνησης, όπως η ταχύτητα, η επιτάχυνση και η τριβή.

* Δυνάμεις: Οι παίκτες χρησιμοποιούν δυνάμεις για να χτυπήσουν το λιγκρίν, και πρέπει να κατανοήσουν πώς οι δυνάμεις αυτές επηρεάζουν την κίνησή του.

* Ενέργεια: Η ενέργεια μεταφέρεται από το χέρι του παίκτη στο λιγκρίν, και πρέπει να υπολογιστεί η ποσότητα ενέργειας που απαιτείται για να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Στην Τεχνολογία / Πληροφορική:

* Κατασκευή: Για να κατασκευάσουμε το λιγκρίν αλλά και τη ράβδο (βέρκα) απαιτούνται τεχνικές δεξιότητες και γνώσεις σχετικά με τα υλικά και την επεξεργασία τους.

* Εργαλεία: Οι παίκτες χρησιμοποιούν εργαλεία για να κατασκευάσουν και να τροποποιήσουν το λιγκρίν και τη ράβδο (βέρκα).

* Προσομοίωση: Σήμερα, υπάρχουν διαθέσιμα ψηφιακά παιχνίδια που προσομοιώνουν το λιγκρίν, επιτρέποντας στους παίκτες πειραματιστούν με διαφορετικές στρατηγικές.

Στο μάθημα Ελληνική Γλώσσα και Πολιτισμός:

Παράλληλα με την πρακτική εφαρμογή του εν λόγω παραδοσιακού παιχνιδιού, οι μαθητές/τριες μελετούν την ιστορία και την αναβίωσή του στα χωριά της Κύπρου ενόψει των εορτών του Πάσχα.

Οι μαθητές/τριες ενθουσιάστηκαν με την ιδέα και διασκέδασαν με την ψυχή τους. Μείνετε συντονισμένοι για την αναβίωση του επόμενου κυπριακού παραδοσιακού παιχνιδιού.